OBJEDNÁNÍ TLUMOČNÍKA
|
1.
Objednávání
- Kdo? Zájemce o službu/uživatel Tlumočnické služby CNN,
o.p.s., si objednává tlumočení přímo s konkrétním tlumočníkem na níže uvedených
kontaktech.
- Jak? Objednávku je možné učinit osobně nebo
prostřednictvím elektronické komunikace na všech níže uvedených kontaktech vždy
před samotným termínem tlumočení, nejlépe 7 pracovních dnů předem, výjimkou je
tlumočení v rámci pravidelné ambulance, kterou je možné navštívit bez
objednání.
- Kdy? Objednávky se tlumočníkům zasílají v pracovní době, po-pá 8.00-16:00. Tlumočník je
povinen na písemnou objednávku reagovat co nejdříve, nejpozději do 7
pracovních dnů dle svého pracovního úvazku v CNN, o.p.s. a dle
pracovní vytíženosti. Objednání služby musí být potvrzeno tlumočníkem a s
klientem přesně domluveno (termín, přesný čas a typ tlumočení), rezervace
termínu u tlumočníka není vytvořena automaticky po odeslání žádosti klientem,
v případě časové vytíženosti tlumočníka se domlouvá jiný možný termín, který
vyhovuje klientovi, tlumočníkovi případně i třetí straně.
Pokud klient oslovil
více tlumočníků a všichni mají volnou kapacitu, je klient povinen potvrdit
objednávku pouze vybranému tlumočníkovi a ostatním objednávku zrušit
z důvodu již zajištěného tlumočení, aby nedocházelo k duplicitě.
Zneužití služby je sankciováno.
Tlumočníky nekontaktujte
mimo pracovní dobu, o víkendu a svátcích. V tomto čase tlumočníci na zaslané zprávy neodpovídají a odpověď
zašlou v nejbližším pracovním dni po skončení víkendu či svátku,
nejpozději však do 7 pracovních dnů.
V době dovolené nebo
pracovní neschopnosti má tlumočník na svém pracovním telefonu v aplikaci
WhatsApp tuto informaci uvedenou ve svém statusu a v této době na kontaktování
klientem nereaguje.
Pokud klient nemá
aplikaci WhatsApp, může tuto informaci zjistit na facebooku CNN, webových
stránkách či na nástěnce Tlumočnické služby (Praha 8 – Karlín), kam ji
poskytovatel vždy včas umístí. Tlumočník bude na jeho kontaktování reagovat až
po uplynutí dovolené či pracovní neschopnosti. Na tyto situace se nevztahuje
7denní lhůta odpovědi.
Na domluveném místě čeká
tlumočník ve smluveném čase. Neinformuje-li klient tlumočníka o zpoždění, tlumočník
je povinen počkat na klienta maximálně 20 min. Oznámí-li klient zpoždění,
tlumočník na klienta počká dle jeho možností, s ohledem na následující
domluvené tlumočení, ale i počasí, místo apod. Dle potřeby se mohou domluvit i
na změně termínu tlumočení.
|
|
2.
Poskytování tlumočnické služby
- Kde? V Praze a ve Středočeském kraji
- Co? Simultánní tlumočení, překlady z/do ČZJ, vizualizace mluvené
češtiny.
Klient je informován o tlumočnické
službě a bere na vědomí, které tlumočnické situace jsou poskytovány v rámci
sociální tlumočnické službě CNN, o.p.s., včetně případných sankcí při zjištění
tohoto zneužití.
|
|
3.
Napomenutí
Dojde-li ze strany
klienta k některé z následujících situací, bude tlumočníkem napomenut.
Napomenutí je možné učinit osobně nebo prostřednictvím elektronické komunikace,
dle možností klienta. O udělení napomenutí je veden záznam.
- Pokud se klient nedostaví na
domluvené tlumočení bez omluvy a řádného odůvodnění.
- Pokud klient zruší v Praze
domluvené tlumočení méně než 3 hod před jeho zahájením.
- Pokud klient zruší domluvené
tlumočení ve Středočeském kraji později než do večera dne
předcházejícího.
- Pokud si klient na tlumočení
objedná více tlumočníků.
- Při nedodržování pracovní doby
tlumočnické služby při kontaktování tlumočníků.
- Při zneužití kontaktů
tlumočníků CNN, o.p.s., např.:
- objednání více tlumočníků na
jedno tlumočení;
- předání kontaktu třetí straně
a očekávání zastupování tlumočníkem a převedení zodpovědnosti klienta na
tlumočníka (např. klient předal telefonní číslo na tlumočníka lékaři,
který má tlumočníka informovat o zdravotním stavu klienta s tím, že
tlumočník má později klienta informovat);
- požadování klientem či druhou
stranou zastupování klienta tlumočníkem v případě nedostupnosti
elektronické komunikace;
- nedodržování sankce či
napomenutí (např. vědomě si objedná jiného tlumočníka, přestože je už v
napomenutí).
|
|
4.
Sankce
Na základě napomenutí
klienta tlumočníkem jsou ředitelkou CNN, o.p.s. uděleny sankce. O udělení
sankce je klient informován osobně nebo prostřednictvím elektronické komunikace
dle možností klienta. O udělení sankce je veden záznam.
Při druhém napomenutí
bude čerpání tlumočnických služeb klientovi na tři měsíce pozastaveno.
Při každém dalším
napomenutí klienta se bude situace opakovat a klient tak
nemůže tlumočnických služby na další tři měsíce využít.
V ojedinělých případech
může být ředitelkou tlumočnické služby rozhodnuto jinak.
|
|
5.
Stížnosti, náměty, podněty a připomínky
Pokud zájemce nebo
klient tlumočnické služby není s poskytovanou službou v jakémkoliv ohledu
spokojen, může kdykoliv podat námět, podnět, připomínku či stížnost. Forma
stížnosti záleží na klientovi (ústně /video v čzj, e-mailem, písemně nebo lze
použít vytvořený formulář na nástěnce nebo na http://www.cnn-ops.cz/Stiznosti-namety-podnety-a-pripominky).
Stížnost, náměty,
podněty a připomínky lze předat osobně kterémukoli pracovníkovi tlumočnické
služby nebo poslat ředitelce CNN, o.p.s., Bc. Lence Oprchalové na e-mail oprchalova@cnn-ops.cz, nebo podat vložením do schránky stížností a podnětů v chodbě sídla CNN,
o.p.s.
Stížnost bude vyřízena
v nejbližším možném termínu, nejpozději do 30 dnů od přijetí a zaevidování stížnosti. Bude-li uveden ve stížnosti váš
kontakt, budete o vyřízení stížnosti písemně informováni. Pokud klient není s
řešením stížnosti spokojen, může se odvolat nebo podat stížnost nezávislým
institucím. Anonymní stížnosti budou po 30 dnech vyvěšeni na nástěnce Tumočnické
služby po dobu 30 dní.
|
|
Nezávislé
instituce:
- Svaz neslyšících a
nedoslýchavých osob v ČR – Karlínské náměstí 12, 186 03, Praha 8, tel: 224
816829, e-mail: snncr@snncr.cz
- ASNEP - http://www.asnep.cz/, asnep@asnep.cz, Expertní
komise pro řešení otázek tlumočení pro neslyšící: http://www.asnep.cz/rubriky/komise/ekotn/,
- Magistrát hlavního města Prahy
- PhDr. Tomáš Klinecký, ředitel odboru sociálních věcí, Charvátova, místnost 506, Praha 1, Nové Město, Charvátova
145, Telefon: +420 236 00 4156, E-mail: tomas.klinecky@praha.eu
- Středočeský kraj – Vedoucí
Odboru sociálních věcí, Mgr. Pavla Karmelitová, tel.: 257 280 286,
karmelitova@kr-s.cz
- Veřejnému ochránci práv - podatelna@ochrance.cz, Veřejný ochránce práv, Údolní
39, Brno, 602 00
|
|